Työhyvinvointikortti
Työhyvinvointikorttia voidaan pitää todisteena siitä, että työyhteisössä välitetään koko henkilöstön hyvinvoinnista ja viihtyvyydestä.
Mitä työhyvinvoinnilla halutaan saavuttaa?
Työhyvinvointi lisää työntekijöiden viihtyvyyttä työpaikalla ja siten parantaa heidän terveyttä, tehokkuutta ja tuottavuutta työssä. Hyvinvoivassa työyhteisössä stressi, sairaspoissaolot ja työkyvyttömyyseläkkeet vähenevät.
Tulokset ovat siis positiiviset jokaisen tahon kannalta. Yrityksen tuottavuus paranee ja kulut pienenevät. Työntekijät pysyvät tyytyväisinä, motivoituneina ja ovat halukkaampia jäämään yritykseen, jossa heidän hyvinvoinnistaan välitetään.
Työhyvinvointikortti-koulutus
Koulutus on siis suunnattu niin johdolle kuin koko henkilöstölle. Mitä useampi työyhteisön jäsen osallistuu, sitä paremmat tulokset voidaan saavuttaa.
Koulutuksen alussa arvioidaan työpaikan voimavarat ja kehittämiskohteet. Koulutuksessa saatu aineisto, keskustelut ja ryhmätehtävät auttavat kehittämiskohteiden parantamisessa koulutuksen jälkeen.
Työhyvinvointikortti-koulutuksella halutaan muodostaa esimiehelle ja henkilöstölle yhteinen näkemys työpaikan ilmapiiristä ja hyvinvoinnista. Koulutus antaa uusia työkaluja ja mittareita työhyvinvoinnin seuraamiseksi ja parantamiseksi. Se myös jäsentää rooleja ja vastuita, tiivistää työyhteisöä sekä antaa työntekijöille kokemuksen siitä, että heillä on mahdollisuus vaikuttaa.
Kuka vastaa koulutuksesta?
Työturvallisuuskeskus ja sen kouluttamat kumppanit vastaavat koulutuksesta, joka voidaan toteuttaa työpaikkakohtaisesti.
Monimuotovaihtoehto tarjoaa mahdollisuuden suorittaa osan opiskelusta verkossa.